Kaj je search intent in kakšno vlogo igra v SEO

Kaj je iskalni namen

Search intent, oziroma iskalni namen po slovensko, je pojem, ki označuje namen ljudi, kadar po spletu poiščejo določeno ključno besedo. Vsaka ključna beseda ima vsaj en prevladujoč iskalni namen.

Poznamo več različnih iskalnih namenov, ki lahko prevladujejo na ključnih besedah:

  • Informativni iskalni namen,
  • Nakupni iskalni namen,
  • Navigacijski iskalni namen ipd.

Primera iskalnega namena na zaščitni vizir ter IR paneli

Ključna beseda zaščitni izvir je popolnoma nakupnega namena, saj skoraj vsi ljudje, ki iščejo to ključno besedo obiščejo spletne trgovine, kot je POS-Plastika.si zaščitni vizir. Takšne prodajne spletne strani so izključno namenjene prodaji, v tem primeru prodaji zaščitnih vizirjev.

Takšne spletne strani si lahko privoščijo podjetja, ki prodajajo produkte po nižjih cenah, saj bodo stranke preživele manj časa za informiranje o produktu. Obratno se dogaja na spletnih straneh, ki prodajajo dražje izdelke z višjimi vrednostmi.

Tak primer spletnih strani lahko najdemo na ključni besedi IR paneli. IR paneli so veliko vrednejši od zaščitnih vizirov in morajo zato spletne trgovine bolje poskrbeti za pridobivanje zaupanja stranke. Zato so najboljše spletne strani zgrajene na informativni način ter ciljajo na ključne besede s informativnim iskalnim namenom.

Primer takšne spletne strani lahko vidimo na Panheat.si IR paneli. Ta spletna stran je sestavljena informativno, saj vsebuje ogromne količine besedila, da stranke vedo točno kaj kupujejo. Že na linkani podstrani lahko vidimo, da je sestavljena kot članek, ki hkrati vodi stranke do nakupa IR panelov na njihovi spletni strani.

search intent

Iskanje search intenta

Iskalni namen ključnih besed lahko preverimo na anonimnih verzijah googlovega iskalnika, kot sta google incognito in StartPage iskalnik. To je pomembno zato, ker z navadnim iskalnikom ne bomo videli realnih rezultatov. Videli bi namreč rezultate, ki so prilagojeni naši iskalni zgodovini ter naši lokaciji.

V spletni iskalnik enostavno vpišemo ključno besedo, za katero nas zanima search intent. Rezultati, ki se bodo prikazali na vrhu spletnega iskalnika vam bodo povedali o iskalnem namenu ključne besede.

To najlažje vidimo na ključnih besedah o vrstah živali. Če kot primer vpišemo v incognito mode “Bernardinec”, kar je vrsta pesa, bomo hitro videli, da se nam prikaže veliko slik. To je zato, ker ljudje običajno iščejo pasme po spletu, da vidijo njihov izgled, oziroma, da vidijo slike teh živali.

Google algoritem se je namreč na takšnih ključnih besedah naučil, da največ ljudi zanimajo slike in jih zato tudi ponudi na vrhu med rezultati. Enako delujejo ostale ključne besede, kjer lahko opazimo, da se na vrhu iskanj o znanih osebah objavijo računi za socialna omrežja, na vrhu iskanj o pohištvu pa spletne trgovine.

Primer iskalnega namena na ključni besedi vzmetnice

Če kot primer ključne besede vzamemo vzmetnice s 1900 iskalnega volumna, lahko vidimo, da so med najvišjimi rezultati spletne trgovine, ki prodajajo vzmetnice. To je seveda logično, saj večino ljudi, ki na googlu išče “vzmetnice” ne bere spletnih člankov o tem, kako lepo je na različnih vzmetnicah ležati.

Spletno trgovino, ki prodaja vzmetnice lahko vidimo na spodnji sliki. Ta prodajna spletna stran je Pohištvo123.si vzmetnice, ena izmed vodilnih slovenskih spletnih trgovin v marketu s pohištvom. Ker je cilj spletne strani prodati čim več svojih produktov ciljajo na ključne besede s nakupnim iskalnim namenom.

search intent

Kako search intent vpliva na SEO

Mogoče ste že v prejšnjem poglavju zaznali, kje se sedaj iskalni namen vmeša v optimizacijo spletnih strani. Kot smo že omenili bo namreč google višje uvrščal rezultate z iskalnim namenom, ki ga iščejo ljudje. Čeprav ta postopek pomaga mnogim ljudem, ki iščejo določeno vsebino na googlu, nam samo zaplete delo.

O iskalnem namenu moramo zato razmišljati že ob začetku optimizacije, saj je to eden izmed prvih korakov v SEO. Prej smo že omenili, da raziskave za iskalne namene niso zelo zapletene, je pa res, da če iščemo novo ključno besedo za našo spletno stran, lahko ta raziskava traja nekaj časa.

Zato je ob iskanju ključne besede s pravilnim iskalnim namenom najboljše uporabljati neko SEO orodje za generiranje ključnih besed. Malo orodij po spletu nudi generiranje ključnih besed ter takojšno preverjanje iskalnega namena, zato lahko ob nekaterih ključnih besedah pride do manjših zapletov.

Odličen primer spletne trgovine na ključni besedi posteljina

Spletna stran Bubamara.eu posteljina je odličen primer spletne trgovine, ki cilja na ključno besedo posteljina. Ta ključna beseda ima nakupni search intent, kar pomeni, da ljudje iščejo to ključno besedo, kadar želijo opraviti nakup. V primeru Bubamara lahko vidimo, kako je spletna stran optimizirana in fokusirana za prodajo.

Spletna stran ima internacionalni market, kar pomeni, da cilja ne samo na več različnih ključnih besed, ampak tudi na te ključne besede v več različnih jezikih. Spletna trgovina je optimizirana tako, da upošteva svoje targetirane stranke ter njihove interese, kar lahko vidimo na videzu ter v vsebini spletne strani.

Kaj se zgodi, če ciljamo na ključno besedo s napačnim iskalnim namenom

Velikokrat se je že zgodilo, da je kakšna mlajša spletna stran začela s optimizacijo, ampak ni nikakor uspevala. Tukaj so avtorji spletne strani spregledali pomembnost iskalnega namena na tej ključni besedi, ker je povzročilo popolno zaustavitev optimizacije.

Res je, čeprav search intent ni zapleten in se njegovim težavam z lahkoto izognemo nas lahko stane več tednov dela. Google bo namreč našo spletno stran na začetku dvignil med višje spletne strani, ampak se stranke ne bodo dolgo zadržale na naši spletni strani, saj jim ne nudimo, kar potrebujejo. To bo povzročilo spremembo v uvrstitvi, saj bo google videl, da naša spletna stran ne vpliva na to ključno besedo.

Veliko spletnih strani, ki začenjajo s SEO dela podobne pogoste napake. Če želite preprečiti, da se isto zgodi vam in vaši spletni strani, vam močno priporočamo spletno stran www.SEO-Praktik.si. Ta informativna spletna stran vključuje ogromno uporabnih SEO člankov, ki govorijo o optimizaciji iz iskušenj. Njihov članek o pogostih SEO napakah je še posebaj zanimiv.

search intent

Dodatne informacije: