Kaj je SEO | Kako SEO deluje [in kako vam pomaga pri spletnem marketingu]

Ko se lotevamo spletne prodaje imamo na voljo več možnosti pristopa: PPC (Pay Per Click) oz. Google Ads, SMM (Social Media Marketing), vsebinski marketing, … Če se spoznate na te možnosti spletnega zaslužka, ki delujejo skozi uvrščanje vaše spletne strani na prvo stran Googla, ste verjetno že slišali kaj je SEO.

V tem prispevku bomo natančno predstavili, kaj je SEO in kako deluje. Če vas zanima kako lahko vašo spletno stran dvignete na sam vrh Googlovih rezultatov – in to brezplačno – berite spodaj …

kaj je SEO

Kaj je SEO

SEO (Search Engine Optimization) ali optimizacija spletnih strani je postopek priprave spletne strani tako, da se prilagaja Googlovi ideji uspešne spletne strani. Če je stran spletno optimizirano, bo Googlu bolj “všeč” in jo bo uvrstil višje na iskanih rezultatih.

SEO ni enokratno dejanje. Kaj je SEO? Že sama definicija nam pove, da je to postopek ali proces. Zaradi tega se rezultati optimizacije pogosto kažejo čez nek pretek časa – včasih lahko traja več let.

SEO kot tak, ni prepovedana metoda prodaje – nekatera SEO pravila so odprta javnosti, nekatera poznamo iz opazovanja, nekatera po so strogo zaupna. Ta pravila se nenehno spreminjajo, zato je SEO neskončen proces prilagajanja.

Glede na etičnost, SEO delimo na dve tehniki:

  • White Hat SEO
  • Black Hat SEO

Verjetno ste že po imenu opazili, da je ena od naštetih prepovedana. In res, t.i. White Hat SEO je etična SEO tehnika, ki ponuja dolgoročne rezultate, vendar ga morate za dobre rezultate izvajati več časa.

Nasprotno deluje t.i. Black Hat SEO, ki snovi na neetičnem in zavajajočem izvajanju SEO. Ko Google odkrije spletne strani v prekršku (torej tiste, ki izvajajo Black Hat SEO), jih lahko močno kaznuje. To se lahko kaže v:

  • dramatičnem padcu v iskalnih reultatih
  • izbrisanju spletne strani iz iskalne baze

Spletno optimizirana internetna stran Paintball-Ljubljana.si – Team Building za podjetja

Preden nadaljujemo s prispevkom si poglejte ta odličen spletne optimizacije. Spletna stran Paintball-Ljubljana.si z SEO že dolgo delujejo na prvi strani Googlovih iskanih rezultatov. To jim zagotovlja nenehen pritok obiskovalcev in potencialnih strank.

Na povezavi team building za podjetja vidite njihov omenjen prispevek in lahko pogledate njihovo uporabo SEO pravil.

kaj je seo - team building za podjetja

Vrste SEO | Onsite in Offsite SEO

Po tehniki izvajanja smo SEO že razdelili. Ločimo pa ga še glede na vrsti izvajanja. Izvajamo ga lahko namreč na naši primarni spletni strani (spletna stran preko katere prodajamo) in iz drugin, sekundarnih, spletnih strani. To sta onsite in offsite SEO.

Onsite SEO izvajate na samem spletnem mestu, torej na vaši primarni spletni strani. Upoštevati morate različna pravila, ki vam bodo v pomoč pri upoštevanju Googlovega algoritma.

Pravila optimizacije spletne strani smo opisali tudi kasneje v tem prispevku. Upoštevati morate recimo uporabo ključnih besed. Za najboljše rezultate in nejvečjo količino obiskovalcev uporabljajte generične ključne besede.

Za vašo spletno stran morate tudi postaviti domeno. Tudi tu se izogibajte uporabi dolgih, longtail ključnih besed. Uporabite končnice kot so –.si in -.com.

Offsite SEO se izvaja iz sekundarnih spletnih strani, ampak prav tako vpliva na uvrstitev vaše primarne spletne strani.

Offsite SEO gradi postavljanje različnih povezav ( ali backlinkov). Te delimo na:

  • lahke backlinke,
  • srednje backlinke in
  • močne backlinke

Morda boste ocenili, da se vam izvajanje obeh vrst SEO ne izplača, vendar se pri tem najverjetneje motite. Onsite in Offsite SEO si vrednost za uvrstitev vaše spletne strani delita namreč 50-50.

Pri obeh vrstah SEO pa morate upoštevati nekaj osnovnih SEO pravil.

kaj je seo - smm

Nekaj preprostih SEO pravil

Pri izvajanju SEO morate upoštevati različne kategorije pravil:

  • SEO sestavine spletnih strani
  • SEO elementi spletnih strani
  • vsebinska SEO pravila

Pod SEO sestavine spletnih strani spada recimo uporaba menijev, headerjev in footerjev in nasplošno uporabo editorialnega polja in vplivajo predvsem na preglednost vaše spletne strani.

Uporaba SEO sestavin na Magus.si – Artritis

Na spodnji sliki vidite primer uporabe SEO sestavin (specifično uporaba SideBar) na spletni strani Magus.si, v prispevku za artritis. Na povezavi artritis vidite njihov prispevek, ki upošteva še ostale SEO pravila, kot so npr. uporaba slik, videov, bulleting, bolding, itd.

kaj je seo - artritis

SEO elementi spletnih strani so pomembni za vaše obiskovalce, saj se bodo ti – z njihovim upoštevanjem – na vaši strani lažje znašli. To so recimo uporaba bloga, predstavitev produktov in storitev spomočjo landing page, ipd.

SEO elementi na Ebonitete.si – boniteta prijava

Spletna stran Ebonitete.si uporablja veliko SEO elementov in sestavin, ter ob tem na svoji spletni strani upošteva vsebinska SEO pravila. Na povezavi boniteta prijava, lahko dostopate do njihove spletne strani in sami skušati poiskati takšna pravila.

kaj je seo - boniteta prijava

Vsebinska SEO pravila so pa ta, ki jih upoštevate pri pisanju kakeršnihkoli vsebin, povezanih z vašo spletno stranjo. To je recimo:

  • uporaba ustreznih besed v naslovih in podnaslovih
  • gostota ključnih besed v besedilu
  • uporaba slik, ipd.
  • uporaba okrepljenih besed (bolding)
  • uporaba alinej (bulleting)
  • in drugo …

Uporaba SEO pravil na spletni strani Prvafina.si – Faktoring

Na primeru prispevka Faktoring iz spletne strani Prvafina.si si lahko pogledate odlično uporabo SEO pravil za boljšo uvrstitev. Na povezavi Faktoring lahko pogledate njihov celoten prispevek.

kaj je seo - faktoring

Takšna pravila vam lahko pomagajo upoštevati različna orodja. Primer tega je recimo Yoast SEO.

Optimiziranje spletnih strani vas lahko učijo tudi priznani SEO profesionalci – na povezavi najdete enega takšnih, Matijo Zajšek. Več o optimizaciji spletnih strani pa si lahko pogledate tudi v spodnjem posnetku: