Kako se je razvijala slovenska traktorska zgodba po preselitvi v Maribor?

Sicer bi morali naše blog zapise verjetno začeti povsem na začetku zgodbe o slovenskem traktorju, a, ker je od takrat minilo že precej časa, pač brskamo po spominu in trenutno opisujemo zgodbo po tem, ko se je proizvodnja slovenskega traktorja preselila v proizvodne prostore v Maribor.

V Mariboru je že bilo čutiti zaton slovenskega traktorja. Večina zaposlenih iz proizvodnje še iz Ptuja ni bila preseljena v Maribor, ampak so končali svoje službe. V Maribor se nas je rpeselilo vsega še kakšnih 15.

Prave proizvodne linije traktorjev v Mariboru več ni bilo, vsa energija pa je po zatonu zgodbe iz Ptuja, bila usmerjena v iskanje strateškega partnerja, ki bi pomagal slovenski traktor pripeljati iz rdečih številk in nazaj vzpostaviti proizvodnjo.

Do prenosa proizvodnje v Maribor je Limb razvil in ustvaril dva osnovna modela traktorjev ter še dva modernejša. Prva dva modela traktorjev limb 60 in limb 80 sta bila zasnovana še v starem dizajnu, dva nova modela limb 85 in limb 90 pa sta bila že sodobnejša in bolj močna.

Vsi modeli so omogočali nadgradnjo v gozdarsko izvedbo traktorjev, obenem pa je vsem bilo mogoče pripeti različne kmetijske stroje in dodatke.

Proizvodnja oz. delo v preostanku velikega podjetja, je bilo osredotočeno na izvajanje servisa za slovenski traktor, pa tudi za servis traktorjev farmtrac, ki jih je družba limb uvažala in ekskluzivno prodajala na slovenskem trgu kot dopolnilo k temu, ker sami nismo imeli večje palete različnih traktorjev različnih moči.

Zato so zaposleni svoje plače pogosto dobivali v tistem času s precejšno zamudo, ki je včasih znašala tudi kar 3 mesece. Prispevki so se plačevali manj redno, podjetje pa se je poskušalo dolgov znebiti tudi tako, da je po že znani slovenski praksi, dolgove do zaposlenih, spreminjalo v lastniške deleže.

Med glavnimi rešilnimi bilkami takratne možnosti, da podjetje obstane, je obstajal možnost uvedbe internega glasila, v katerem so bile objavljane kmetijske novice in pa tudi poskus prodora do novih kupcev z uvedbo novega spletnega portala pod novim imenom, saj je staro že mnogo slovenskih kmetov, prepoznalo kot zgodbo o slovenskem traktorju, ki se počasi zaključuje.

Tako je v tistem času nastalo celo spletno mesto agroluxs.si, ki je želelo po vzoru slovite slovenske bolhe, gostiti oglase različnih slovesnkih kmetov, ki prodajajo staro kmetijsko mehanizacijo. In v nekem trenutku se je na njej zbralo že čez 800 svežih in aktualnih oglasov o prodaji kmetijske mehanizacije.

Screenshot 2015-12-27 at 23.09.13

Posnetek takratne spletne strani agroluxs.si, ki je gostila oglase slovenskih kmetov za prodajo kmetijske mehanizacije. Intervju o novo nastajajočem spletnem kmetijskem mestu je bil objavljen celo na spletni strani ptujskega tednika.

To zgodbo je pomagalo sestavljali takrat ptujsko podjetje ii4 (ki ga tudi danes ni več).