Kaj je SEO

Vas zanima kaj je SEO?
SEO optimizacija (oz. Search Engine Optimization) je proces izvajanja aktivnosti na internetu z namenom, da se internetna stran, uvrsti na čim višja mesta v iskalniku Google (med neplačanimi, t.j. organskimi prikazi spletnih strani na Googlu).

Cilj SEO optimizacije je, da se internetna stran uvrsti na prvo stran Googla, med najvišja mesta, saj prejmejo internetne strani, ki so na Googlu uvrščene najvišje, največ klikov in obiskovalcev, na svoje spletne strani.

SEO optimizacija je sestavljena iz treh vrst: onsite SEO optimizacija, offsite SEO optimizacija in tehnična optimizacija spletnih strani. Vse 3 vrste optimizacije so podrobneje opisane v poglavjih, v nadaljevanju.

V tej objavi je podrobneje razloženo kaj je SEO, kako se pregleda ali je neka internetna stran, SEO ustrezno optimizirana (in kje ima t.i. SEO rezerve), koliko vrst SEO optimizacije obstaja in katere tehnike SEO optimizacije so danes, v letu 2021, najbolj popularne.

Podrobnosti o tem kaj je SEO (in tudi kaj ni SEO) ter ali Google smatra SEO za prepovedano metodo & kako se nemalokrat SEO optimizacija razume kot napačna, so zelo podrobno predstavljene, v članku na povezavi.

kaj je seo

Kaj je SEO optimizacija

SEO optimizacija je metodologija, ki pomaga internetnim stranem pripeljati več obiskovalcev na njihove spletne strani. Glavni cilj SEO optimizacije je povečanje vidnosti spletnih strani v iskalniku Google, zato ker ima iskalnik Google, med vsemi iskalniki, na internetu, največji tržni delež.

Ker se iskalnik Google nenehno razvija, se posledično temu prilagaja in razvija tudi SEO optimizacija. Če vas zanima kako optimizirati spletno stran danes, tako, da bo vaša vsebina 100% prehitela konkurenco, kliknite na povezavo SEO optimizacija spletnih strani.

Če je pred leti SEO optimizacija zajemala predvsem spremljanje in izvajanje aktinvosti na internetnih straneh, sodi danes k SEO optimizaciji še t.i. lokalna SEO optimizacija (ki pomaga spletne strani prikazati višje med lokalnimi prikazi spletnih strani), optimizacija Google my Business profila, YouTube SEO optimizacija in drugo.

Kako se pregleda ali je spletna stran SEO ustrezna (kako se SEO analizira spletno stran)

Ali so internetne strani ustrezno SEO optimizirane se pregleda s pomočjo SEO analize. Analiza spletnih strani iz vidika SEO pokaže:

  • ustreznost objavljenih vsebin na spletnih straneh iz vidika upoštevanja SEO pravil
  • ustreznost notranjih in zunanjih povezav med posameznimi spletnimi vsebinami na internetni strani (z namenom, da iskalnik Google boljše razume kontekst, vsebino in strukturo spletne strani)
  • ustreznost gradnje povpratnih povezav na drugih internetnih straneh
  • tehnično ustreznost spletnih strani iz vidika hitrosti, interaktivnosti in varnosti brskanja po internetnih straneh

Primer onsite SEO analize za spletno stran, ki ponuja bonitetne informacije (ebonitete.si)

Spodaj je (z zamegljenimi ključnimii besedami) prikazana onsite SEO analiza spletne strani ebonitete.si, ki na Googlu ponuja bonitetne informacije o podjetjih:

onsite seo analiza spletne strani ebonitete.si

Iz slike je razvidno, da SEO analiza spletne strani, ki ponuja bonitetne informacije ebonitete.si vključuje analizo search intetna, vrste vsebin, seo naslov, meta opis, h oznak, odstavkov v vsebinah, gostote ponavljanj ključnih besed, analizo slik za SEO ter analizo notranjih in zunanjih povezav.

Koliko vrst SEO optimizacije obstaja

SEO optimizacija se loči na naslednje vrste:

  • on-site SEO optimizacija (pri kateri se izvajajo aktivnosti na samih spletnih straneh in vsebinah, za katere želite, da so boljše SEO optimizirane)
  • off-site SEO optimizacija (pri kateri se izvajajo aktivnosti na drugih speltnih straneh, z namenom, da gradite povratne povezave iz drugih spletnih strani, na vaše internetne strani)
  • tehnični SEO (katerega naloga je skrbeti za hitro nalaganje internetnih strani, za mobilnim napravam prijazne spletne strani, za varno rabo spletnih strani ter maksimalno kakovostno uporabniško izkušnjo obiskovalcev)

Primer: off-site SEO optimizacija za vzmetnice Pohištvo123

Spodaj je prikazan primer kako se izvaja off-site SEO optimizacija za spletno trgovine vzmetnice Pohištvo123, ki rezultira v tem, da se vzmetnice Pohištvo123, nahajajo na Googlu, na prvi strani iskalnika. Posledično pa zato trgovina Pohištvo123.si, že več kot desetletje, uspešno prodaja svoje vzmetnice na Googlu:

off-site seo optimizacija vzmetnice pohištvo123

Katere SEO tehnike so najbolj učinkovite

Najbolj učinkovite SEO tehnike so:

  • skrb za izboljšavo obstoječih spletnih vsebin na internetnih straneh (z namenom, da jih iskalnik Google bolje razume in posledično prikaže med višje prikazanimi rezultati spletnih strani)
  • skrb za pripravo novih spletnih vsebin (ki prispevajo k pritegovanju novih obiskovalcev na internetne strani in služijo tudi kot promocijsko gradivo za objave podjetij na družabnih omrežjih)
  • skrb za tehnično brezhibno delovanje spletne strani (hitrost, varnost,…)
  • skrb za redno in kakovostno gradnjo povratnih povezav (backlinks) na spletnih straneh, ki prispevajo k višjim uvrstitvam internetnih strani tudi z najbolj konkurenčnimi in najtežjimi ključnimi besedami, na Googlu

Dodatne informacije:

  • dodatne informacije o tem kaj je optimizacija spletnih strani (SEO) najdete tudi v našem prispevku, na povezavi, če vas zanima optimizacija spletne trgovine, pa smo napotke za SEO spletne trgovine, objavili, na drugi povezavi
  • ena od najbolj učinkovitih praks, če želite spoznati kaj je SEO, je, da opazujete kako SEO izvajajo drugi. Če npr. delujete v panogi v kateri se prodajajo rolerji različnih blagovnih znamk, npr. rolerji fila, decathlon, hervis in, če ste npr. trgovina z rolerji, opazujte kako SEO izvaja npr. trgovina Pikapolonica.