Optimizacija spletne trgovine [po korakih]

Optimizacija spletne trgovine je proces, s katerim dosežemo izboljšanje uvrstitve spletne trgovine na iskalnikih in izboljšanje prodaje. Kako se je lotimo – po korakih, kaj je pomembno, in kako nam to koristi.

Zakaj je optimizacija spletne trgovine pomembna?

Če imate spletno trgovino, jo imate z namenom ustvarjanja prodaje. Če želite s spletno trgovino prodajati, jo morate nujno tudi optimizirati za iskalnike.

Primer: Če iščete biološko pridelano konopljino olje, boste v Google vtipkali konopljino olje ali pa bio konopljino olje. Ponudnikov na Google je več kot 100, vi pa boste izbirali zgolj med tistimi na prvi strani Google. Malo verjetno boste pregledali tudi 2. stran. Če želimo, da so naši izdelki visoko na iskalnikih, moramo nujno poskrbeti za kakovostno in redno izvajanje optimizacije spletne trgovine.

Kaj kaže statistika?

  • 44% uporabnikov spleta svoje spletno nakupovanje začne z Google iskanjem.
  • 37,5 % vseh obiskovalcev spletnih trgovin pride iz iskalnikov
  • 23,6% vseh naročil spletnih trgovin je direktno povezanih z organskim prometom

Podatki nam dajo vedeti, da je optimizacija spletne trgovine zagotovo velik faktor pri prodaji v spletni trgovini.

 Kateri so dejavniki nakupne odločitve kupca v spletni trgovini?

Sodeč po opravljenih raziskavah, naj bi na nakupno odločitev vplivali naslednji dejavniki:

  • Cena izdelka
  • brezplačna dostava
  • dostopnost izdelka
  • ocenjen čas dostave
  • izbira barv in velikosti
  • lastnosti izdelka.

Optimizacija spletne trgovine – po korakih:

1. Najprej raziščite ključne besede.

Ključne besede – že samo ime pove, so ključne. Torej najprej moramo z določenimi orodji (npr. Google Key word planer) ugotoviti katere ključne besede so tiste, ki jih moramo uporabiti pri imenih/nazivih svojih izdelkov. Če prodajamo npr. varnostne ventile za vakuum, moramo raziskati kakšne ključne besede uporabljajo naši potencialni kupci, ko te proizvode iščejo na iskalniku. Tiste »boljše« ključne besede imajo večji iskalni volumen in večjo ceno za klic (CPC), kar posledično pomeni tudi večjo težavnost.

Z pravimi ključnimi besedami moramo opremiti kategorije in izdelke.

Primer optimizirane kategorije na ključno besedo: Bloganje za podjetja.

2. Optimizirajte vsebino v kategorijah in izdelkih.

To pomeni, da je potrebno vsebino v kategorijah in izdelkih urediti, po potrebi razširiti in prilagoditi v skladu s SEO pravili, ki pa so:

  • Pravilno urejeni URL-ji (ki morajo vsebovati ključno besedo).
  • Pravilno narejene H oznake (H1, H2, H3 oznake) – naslovi, ki naj vsebujejo ključno besedo, a ne prevečkrat
  • Pravilna gostota ključnih besed na pravilnih mestih znotraj vsebine – 3-4%.
  • Vsebina mora imeti najmanj 300 besed.
  • V besedilu vsaj enkrat uporabimo naštevanje z alinejami.
  • Ključna beseda naj se pojavi v prvem odstavku, še najboljše če jo umestimo takoj na začetek besedila
  • Pravilno poimenovanje in označevanje slik na spletni strani (vsebuje ključno besedo).
  • Pravilna in smiselna uporaba notranjih (internih) in zunanjih povezav.
  • Po možnosti video vsebina.
  • Hitrost delovanja spletne strani.
  • Pravilno izdelan naslov za SEO – ki mora vključevati ključno besedo.
  • Pravilno izdelan opis za SEO – ki mora vključevati ključno besedo, ki naj se začne iz leve proti desni in vsebuje 150 znakov.
  • Zanesljivost strežnika, na katerem je postavljena spletna stran.
  • Uporaba orodij, s pomočjo katerih stran analiziramo (njeno kakovost in njen obisk) – orodja za optimizacijo spletnih strani.
  • Uporaba unikatnih vsebin na spletni strani (uporabnih vsebin za uporabnika, ne samo za potrebe SEO).

Pri vsem naštetem je treba poudariti, da mora biti kljub upoštevanju vseh SEO pravil, vsebina smiselna, razumljiva in za bralca koristna. Nikakor ne smejo biti ključne besede edino kar bralec opazi; torej raba ključnih besed mora biti subtilna in smiselna, a hkrati tudi zadostna, da nas bo iskalnik »prepoznal« in umestil visoko.

Primer optimizirane kategorije – varnostni ventili za nemški trg: Vakuum-ventile.  Na tej povezavi je vidno, da je ključna beseda” Vakuum ventile” uporabljena v zadostnem številu, oznake naslovov so urejene, prav tako je v vsebini tudi video, ki še dodatno okrepi to kategorijo.

Optimizacija spletne trgovine

Primer optimizirane kategorije

3. Poskrbite za »poziv k akciji« in dobro uporabniško izkušnjo

Zgolj pravilno optimizirana spletna trgovina še ne pomeni prodaje. Potrebno je še kupce nagovoriti k nakupu oz. jih privabiti v oddajo zanimanja ali v nakup. Tu je pomembno:

  • Kje ob izdelku se nahaja cena in seveda kakšna je cena (visoka, konkurenčna, morda prenizka..).
  • Kakšna je nakupna pot in izkušnja (enostavna ali komplicirana).
  • Mnenja kupcev so dodatna vrednost.
  • Gradite zaupanje preko spletne trgovine. Kupci radi vidijo kdo je za spletno trgovino, prav tako jih zanima zgodba in ozadje spletne trgovine. Poskrbite torej za slike vas in vašega dela, kako ustvarjate izdelke, pišite koristne vsebine na blogu, saj s tem izražate, da ste resnično strokovnjak na svojem področju. Tako nam kupci lažje zaupajo in se hitreje odločijo za nakup.

Primer blog vsebine za proizvodno podjetje, ki svoje kupce išče na nemškem trgu: Univerzal.si-Spurstange wechseln. (slo: Menjava volanskega droga).

Optimizacija spletne strani

 

4. Optimizacija hitrosti spletne trgovine

Hitrost delovanja spletne trgovine je pomembna predvsem zaradi konverzij in ohranitve uporabnikov na strani ter uporabniške izkušnje, kot pa zaradi iskalnikov.

Že majhen padec hitrosti namreč močno zniža stopnjo konverzij e-trgovine. Hitrost pa je pri vedno večji uporabni pametnih telefonov še toliko bolj odločilna.

Optimizacija hitrosti spletne trgovine je tehničen proces, ki se v določeni meri lahko izvede na strežniku, drugi del pa zadeva spletno trgovino oz. spletno stran. Ta je sicer nekoliko pogojena v osnovi (izdelava), lahko pa jo izboljšamo tudi z uporabo predpomnjenja, optimizacijo slik, minifikacijo skript in z drugimi procesi.

5. Struktura spletne trgovine

Struktura spletne trgovine naj bo čim bolj enostavna in ne pregloboka. Hkrati imejte v mislih, da naj bo čim bolj smiselna in da ne zmede kupca.

Pri  strukturi spletne strani je smiselno upoštevati tudi to, da ima več avtoritete za iskalnike stran, ki je uvrščena višje v strukturi. Največjo težo ima tako domača stran, sledijo pa ji strani v naslednji vrsti.

6. OFF-site optimizacija

Poleg on-site optimizacije, torej urejenih vsebin na strani, je potrebno za visoke uvrstitve imeti tudi čim več povratnih povezav. Povratne povezave pa so tiste, ki iz drugih strani kažejo na našo stran. Torej, čim večje število povratnih povezav iz različnih spletnih strani, bo našo stran še dodatno okrepilo in jo s tem dvignilo visoko na iskalniku. Temu delu optimizacije, pravimo Off-site optimizacija, ki je izredno pomembna pri celotnem procesu optimiziranja spletne strani.

Kakšne učinke prinaša optimizacija spletne trgovine?

Kot smo že poudarili, optimizacijo izvajamo z namenom visoke uvrščenosti naših izdelkov oz. naše spletne trgovine na iskalnikih.

S tem dosežemo:

  • Večjo obiskanost spletne strani
  • Večje zanimanje za naše izdelke
  • Večje zaupanje v naše izdelke oz. blagovno znamko
  • Večjo prodajo
  • Več novih kupcev.

Primer: Optimizacija spletne trgovine Vitahemp

Vitahmep je spletna trgovina, ki prodaja svoje biološke izdelke iz konoplje. Konkurenca za te izdelke je v Sloveniji velika in tudi na slovenskem iskalniku Google ni nič drugače. Ker so v podjetju Vitahemp ugotovili, da je obisk njihove spletne strani majhen in jim ne prinaša prodaje, so se odločili za strokovnjaka, ki je izvajal spletno optimizacijo.

Semena konoplje Vitahemp, ki so bila pred optimizacijo, na 31. mestu na Google, so danes na 1. strani Google. Učinek tega se kaže kot povečanje obiska spletne trgovine, in večja spletna prodaja konopljinih semen. Za takšen rezultat je bilo potrebno pri izdelki v spletni trgovini vsebino, naslove, slike in vse ostalo – v skladu s SEO pravili. Poleg tega so redno izvajali tudi off-site optimizacijo, s katero so gradili povratne povezave na drugih spletnih straneh.

Hkrati so pričeli pisati tudi blog, saj s tem povečujejo zaupanje v svoje izdelke. Hkrati v blogih gradijo tudi notranje optimizacija spletne trgovinepovezave na njihove izdelke in recepte za jedi iz konopljinih izdelkov, s čimer tudi pozitivno vplivajo na njihovo uvrščenost na Google. Primer takšnega blog zapisa o čaju iz konoplje in njegovih učinkih: Konopljin čaj za spanje. V njem najdemo koristne informacije o tem blagodejnem čaju, ki nam učinkovito pomaga tudi pri nespečnosti.