Kako izbrati ustrezne ključne besede za vaš SEO prispevek

Če ste se s svojo optimizacijo znašli v težavah, pa ne veste kje bi lahko bil vzrok za slabo uvrstitev, so morda krive prav ključne besede. V tem prispevku bomo razložili kako je do teh težav prišlo, ter kako jih lahko odpravite.

Ključne Besede

Kaj so ključne besede (na splošno in natančno)

O ključnih besedah smo že veliko poslušali v osnovni šoli, ko smo se učili pisanja uporabnih zapiskov in pa v srednjih šolah, ko govorimo o grajenju grobega orisa esejev.

Ključne besede niso nič drugega kot pripomočki, ki vaši vsebini nudijo rdečo nit, ter pomagajo tudi bralcem.

V spletnem marketingu so ključne besede tiste besede, ki vsebino označujejo. Nobena vsebina na spletu namreč ne obstaja brez razloga, vsaka je natančno označena, da lahko pomaga iskalcem.

Ko govorimo o ključnih besedah za SEO spletno optimizacijo, govorimo o besedah, ki celotno vsebino (ne glede na njeno velikost), označijo za široko uporabo.

Kakšnega pomena so ključne besede za SEO

Ključne besede so morda za učenje razmeroma uporabne, in za očrtanje eseja potrebne, za SEO pa so nujne. Pomen ključnih besed v vaši SEO vsebini je namreč dovolj velik, da lahko napačna uporaba ključnih besed vaši uvrstitvi škodi.

Kaj točno je torej vloga ključnih besed za spletno stran in za vaš SEO prispevek?

Ko napišete neko besedilo in ga objavite na splet, ga bo Google algoritem najprej razvrstil glede na vsebino. Če pišete o krofih, se vaš prispevek sigurno ne bo znašel med prispevki o evolucijski zgodovini. Zakaj? Ker v prispevku o krofih večkrat uporabite besedo “krof,” kot besedo “evolucijska zgodovina.”

Google bo vaši vsebini določil ključno besedo, ne glede na to, če vašemu prispevku sami določite ključno besedo ali ne.

Zgodi se, da imajo različne ključne besede različni iskalni volumen (mesečni obisk). To pomeni, da določeno besedo ali besedno zvezo v Google iskalnik mesečno vpiše več ljudi. 

Volumen besedne zveze “optimizacija spletnih strani” je v Sloveniji 700. Besedo torej mesečno v Google vpiše 700 Slovencev. To je za slovenski trg veliko.

Prav tako se zgodi da, ko pišemo vsebino “ciljamo” na ključne besede z višjim volumnom, saj bomo imeli več obiska na vsebini. Zato namesto Google, ključno besedo vsebini določimo sami – s tem si zagotovimo večji uspeh pri uvrstitvi, saj je celotna vsebina optimizirana za točno določeno ključno besedo.

Gostota ključne besede v prispevku Strešna okna na spletni strani Varcevanje-Energije.si

Za ustrezno uporabo ključnih besed v vaši vsebini je pomembno, da upoštevate pravilno gostoto. Primer pravilne gostote ključnih besed je prav prispevek za strešna okna na spletni strani Varcevanje-Energije.si. Poglejte si uporabo na spodnji sliki.

strešna okna - ključne besede

Kje delate napake pri izbiri ključnih besed za SEO prispevek

Prva (in presenetljivo tudi najpogostejša) napaka je podcenjevanje pomena ključnih besed za SEO. Prav zato smo celo prejšnje poglavje namenili razlagi njihovega pomena. 

Naslednja pogostejša napaka, ki jo delajo SEO pisci, je še izbira ključne besede brez predhodnje raziskave ključne besede. In – ne, pregled volumna besede še ni raziskava besede.

Da je raziskava ključnih besed uspešna (in uporabna) je pomembno, da preverite tudi iskalni namen besede. To je namen, s katerim večina iskalcev besedo vpiše v iskalnik. Besedo “guma” lahko v iskalnik vpišem z več nameni. Lahko, da iščem lokacijo z najbolj poceni gumo, lahko pa da iščem informacijo o lastnosti gume.

Druge napake, ki sabotirajo vašo uvrstitev na Googlu, so še:

  • izbira ključne besede z visokim iskalnim volumnom, kljub temu da ni povezana z vašo vsebino
  • prepogosta uporaba ključne besede v vsebini oz. keyword stuffing, z namenom boljše uvrstitve
  • preredka uporaba ključne besede (isto, kot da je ne bi določili)

Kako izbrati ustrezne ključne besede za najučinkovitejši SEO

Ključne besede za SEO se delijo na dve skupini:

  • long-tail (dolgorepe) ključne besede
  • generične ključne besede

Generične ključne besede so eno ali dvo besedne zveze. Ker so kratke, imajo širok pomen. To pomeni, da na generične ključne besede deluje tudi več iskalnih namenov – posledično je lažje nekaj prodati.

Longtail oz. dolgorepe besede so daljše in specifične besedne zveze, ki jih sestavljajo 4 besede in več. Zaradi ozkega pomena imajo v nasprotju z generičnimi besedami nizek iskalni volumen.

Že iz kratkih opisov glavnih značilnosti obeh skupin vidimo, da je za velik promet na vaši strani, targetirati na generične besede, saj imajo visok iskalni volumen, pri izbiri iskalnega namena pa ste bolj svobodni.

Ko izbirate ključno besedo za vaš SEO prispevek, si pomagajte z brezplačnimi SEO orodji. Priporočamo uporabo naslednjih:

  • Google Autosuggest
  • Keyword Surfer
  • Ubersuggest (Neil Patel)
  • Keyword Shitter

Kako uspešne spletne strani uporabljajo ključne besede v svojih SEO vsebinah

Veliko znanja si lahko pridobite iz opazovanja svoje konkurence. Prav tako pa se veliko lahko naučite iz drugih spletnih strani, ki so uspele na svojih področjih. 

Nekaj odličnih primerov najuspešnejših slovenskih spletnih strani si poglejte spodaj.

Magus.si s vsebino za bolečine v hrbtenici

Ena izmed najuspešnejših slovenskih strani na spletu, je danes definitivno stran Magus.si. Podjetje Magus se ukvarja z elektromagnetno terapijo, ki lajša številne vrste bolečin.

V svojem prispevku za bolečine v hrbtenici in nogah – Bolečine v nogah zaradi hrbtenice – so uporabili ključno besedo bolečine v … Opazite njeno uporabo v vsebini?

bolečine v hrbtenici - ključne besede
Prvafina.si in prispevek Odkup terjatve

Še ena izmed uspešnejših slovenskih spletnih strani je stran Prvafina.si. Tudi za njih je ustrezna uporaba ključne besede pomemben del optimizacije. Odlično so ključno besedo odkup terjatve uporabili v prispevku na povezavi. Pozornost posvetite predvsem gostoti uporabe in pojavi sinonimov.

odkup terjatve - ključne besede

Spletna stran Ebonitete.si – Bonitetne informacije

Tudi v krajših vsebinah, kot je na primer kratko besedilo na spletni strani Ebonitete.si, za bonitetne informacije, je pomembno, da se ključna beseda pojavi vsaj enkrat.

bonitetne informacije - ključne besede

Več o pomenu ključnih besed za SEO si poglejte v spodnjem posnetku.