Kako napisati blog ( + kako zasnovati blog)

Kako napisati blog je vprašanje, ki se pojavi, če se lotevate spletnega marketinga ali pa novega hobija.

Vprašanje je, kako napisati dober blog – kaj pa je dober blog.

Glede na Googlove standarde je dober blog tisti, ki generira veliko število bralcev oz. bralce veliko časa obdrži na vsebini.

V tem prispevku si bomo pogledali prav kako napisati takšen blog in vse, kar pod pisanje bloga spada – začenji z iskanjem ustrezne ključne besede ter grajenjem zasnove.

blog

Grajenje zasnove se prične z analizo ključne besede

Preden lahko pisec prične z grajenjem zasnove, mora poiskati ključno besedo na katero bo targetiral. In kaj točno je ta “ključna beseda”?

Ključne besede so iskalni nizi, ki jih v Googlov iskalnik vpisujemo njegovi uporabniki. Če nekdo v Google vpiše iskalni niz “kako zamenjati žarnico,” se bo garantirano našel nek prispevek na internetu s takšnim naslovom.

Ključne besede so torej iskalni nizi s katerimi pridemo  do nekih prispevkov na internetu.

Poznamo dve vrsti ključnih besed: 

  • generične ključne besede (kratke)
  • longtail ključne besede (dolge)

Kratke ključne besede so lahko eno ali dvobesedne. Generična ključna beseda je npr. “pohištvo” ali “sončna elektrarna.”

Ko pričenjamo s pisanjem bloga najverjetneje že vemo o čem bomo pisali. Za to temo pa moramo poiskati še samo najboljšo ključno besedo – to, ki bo generirala največ obiskovalcev.

Kratke – generične – ključne besede imajo največ obiska. Obisk, ki ga ključna beseda prejme v enem mesecu se imenuje iskalni volumen.

Generične ključne besede imajo visok iskalni volumen, longtail pa majhen- Zato longtail ključne besede niso tako pomembne, če je cilj pridobiti si čim več bralcev.

Iskalni volumen ključne besede lahko preverite s pomočjo naslednjih brezplačnih orodij:

  • KeyWord Surfer
  • Ubersuggest
  • Detailed SEO Extension

Zadovoljiv iskalni volumen (na slovenskem Googlu) je za začetnike že 20-50 obiskov. Profesionalni pisci ciljajo na ključne besede z od 700 do več tisoč iskalnega volumna.

Preberite še: Kaj je SEO in kako SEO deluje

 

Generične ključne besede in tujke | Paintball-Ljubljana.si – Team building

Spletna stran Paintball-Ljubljana.si je v prispevku, ki ga vidite na spodnji sliki, za ključno uporabila kar tujko.

Ocenili so, da ima kot generična ključna beseda tudi na slovenskem trgu dovolj iskalcev. Poglejte si njihovo vrhunsko optimizirano vsebino na povezavi team building.

team building - blog

Kako na podlagi tematike določiti število besed za blog

Naslednja stvar, ki jo lahko pogledamo  po izbiri ključne besede, je sama velikost prispevka, ki ga nameravamo napisati.

Blog objave lahko štejejo od skromnih 300 besed do vrtoglavih več tisočih.  Na spletu lahko najdete objave, ki štejejo tudi do 10 000 besed.

Toda, le mirno. Preden vam takšne številke odvzamejo veselje do pisanja naj povemo, da za velik obisk dolg članek sploh ni potreben.

Drži pravilo “quality over quantity.”

Število besed se navadno določa na podlagi konkurence. Ključno besedo na katero ciljate vpišete v Google in si pogledate dolžine prvih 5-ih zadetkov.

Ti so odraz tega, kaj je Googlu všeč. In zapomnite si – bolj je vaš prispevek všeč Googlu, višje bo uvrščen. In višje kot je uvrščen v iskalnih rezultatih, več obiska bo generiral. Pri tem vam lahko pomaga tudi optimizacija spletnih strani.

Za dolžino se lahko odločite tudi na podlagi tega, koliko lahko o temi poveste. Če opazite, da med vsebino ne veste kaj bi še povedali, se raje držite krajše vsebine, kot vsebine polne prazne slame.

 

Velikost prispevka na Prvafina.si | Prodaja terjatev

Primerno število besed glede na vsebino je prispevek Prodaja terjatev, ki smo ga našli na spletni strani Prvafina.si.
Oglejte si ga na spodnji sliki, ali obiščite povezavo za cel prispevek.

prodaja terjatve - blog

Členitev vsebine na poglavja

Korak, ki presenetljivo lahko hitro povzroči težave v kakovosti blog objave, je členitev vsebine na poglavja.

Ta del vsebuje grajenje podnaslovov in načrtovanje vsebine v posameznem poglavju.

Recimo, da ste v prejšnjem koraku (okvirno določanje števila besed) odločili, da bo prispevek štel 1000 besed, lahko načrtujete, da bo vseboval 4-6 poglavja.

Eno poglavje naj nikakor ne šteje več kot 300 besed. To je za bralca hitro utrujajoče in ta lahko spletno stran hitro zapusti.

Podnaslov ima namreč drugačen – pogosto večji in bolj vpadljiv – font, kar daje videz “premora.” 

Več kot je teh premorov v vsebini, manj zahtevna ta izgleda in s tem tudi bolj privlačno. Ne gre torej za vsebinski problem ampak za psihološki. 

Formiranja podnaslovov se lotevamo že, ko gradimo zasnovo bloga. Vsaj 20% podnaslovov naj vključuje ključno besedo prispevka. 

 

Profesionalna členitev vsebine na Magus.si | Spondiloza

Na spletni strani Magus.si v prispevku Spondiloza si lahko pogledate primer ustrezne členitve vsebine, kot ga izvajajo profesionalni pisci.

Opazujte dolžino prispevka, velikost poglavij in uporabo ključne besede v podnaslovih. 

spondiloza - blog

Osnovna copywriting pravila, s katerimi do večjega števila bralcev

Še ena stvar, ki vam lahko pomaga do večjega števila bralcev, je spoznanje s copywritingom. To je sicer mala umetnost pisanja vsebine za kupce, ampak deluje tudi, če ničesar ne prodajate.

Poglejmo si nekaj osnovnih copywriting trikov, in kako vam bodo pomagali:

  • Grafične motnje

    Pod grafične motnje štejemo slike, obrazce, tabele, grafe, GIFije, ipd. Grafična motnja je vsaka stvar, ki v prispevku prekine tek navadnega besedila.

    Tudi sprememba fonta (kot smo govorili za podnaslove) je lahko grafična motnja, če je uporabljena pravilno.
    Več kot je grafičnih motenj v vsebini, lažje se je “prebiti” skoznjo. To drži še posebej, če beremo daljše vsebine.
  • White space

    Prazen prostor je močan psihološki trik, ki na bralca vpliva tako kot grafične motnje. Ne bojte se praznega prostora, ko pišete na spletu – tu ne zapravljate nobenega papirja.

    Beli prostor preprosto služi kot premor med vsebino. Noben ne mara branja enega ogromnega kosa neprekinjenega besedila brez odstavkov. To je v bistvu pravi odganjalec bralcev.
  •  Uporaba številk v naslovih

    Uporaba številk v naslovih dokazano pritegne bralce. Števke so dejstva in bralcu natančno povedo o čem bo tekla beseda (ali vsaj dajo takšen občutek).

    “12 nasvetov za hitro izgubo kilogramov”
    “5 potrjenih strategij za spletno prodajo”
    “Kako se najlažje lotiti učenja igranja klavirja v 2022”

    V zadnjem primeru je številka samo letnica, kljub temu bo takšen naslov garantirano pritegnil več bralcev kot “Kako se naučiti igrati klavir.” 

 

Uporaba številk na spletni strani Ebonitete.si | Bonitetne informacije

Na spodnji sliki je vidna vsebina Bonitetne informacije iz spletne strani Ebonitete.si. V naslovu je uporabljena letnica.

Mlajše kot so letnice, več bralcev vsebina prejme. Pomnite, da je vsako vsebino z zastarelo letnico v naslovu potrebno posodabljati.

bonitetne informacije - blog