Menjava zračnice na kolesu

Vožnja s kolesom je odličen način, da ostanete aktivni ali sami ali z družino in uživate na prostem. Predrta guma pa vam lahko hitro pokvari to veselje. Zato mora vsak kolesar vedeti kako opraviti  menjavo zračnice na kolesu. Četudi tega še niste počeli boste s temi navodili spoznali, da je to v resnici precej preprosto. Vodili vas bomo skozi menjavo kolesarske zračnice, da boste lahko v hipu spet uživali v vožnji. Najbolje je, da kar začnemo!

Če pa imate mlajše člane družine pa vam priporočamo, da jih čimprej samostojno postavite na kolo. Tu lahko najdete nekaj trikov kako otroka naučiti voziti kolo.

Kakšno orodje morate imeti pri roki

Preden začnete, se prepričajte, da imate pri roki vsa potrebna orodja in potrebščine. Tukaj je seznam tega, kar boste potrebovali:

  • Logično – novo zračnico. A poskrbite, da imate pravo zračnico za vaše kolo. Tu preverita velikost zračnice in tip ventilčka.
  • 2 ključa 17, če kolo nima sistema za hitro sprostitev kolesa. Možno je tudi, da boste potrebovali IMBUS ključ.
  • Orodje za odstranitev plašča (gume), če ga nimate uporabite vilice.
  • Kompresor
  • Komplet za krpanje (če ne boste menjali zračnice).
  • Stojalo za kolo (izbirno)
kolo na stojalu

Odstranite kolo s kolesa

Začnite tako, da kolo obrnete na glavo ali ga postavite na stojalo za kolo, da zagotovite večjo stabilnost med postopkom. Z ustreznim orodjem, kot je ključ ali vzvod za hitro sprostitev, odvijte matice ali sprostite ročico, ki drži kolo na mestu znotraj okvirja kolesa.

Ko je kolo osvobojeno ga previdno izvlecite in pazite, da ne poškodujete drugih delov kolesa. Če imate gorsko kolo s širšo gumo boste potrebovali še sprostiti zavore. To storite tako, da zavoro stisnete in izvlečete en del iz v zavor (tam kjer se konča boden pletenice).

Zapomnite si usmerjenost kolesa, da ga boste pravilno vstavili nazaj, ko bo zamenjava zračnice končana.

Izpraznite zračnico in odstranite gumo s platišča

Praznjenje zračnice je nujno za odstranitev gume s platišča. Šele ko je zračnica prazna lahko gumo stisnete, da ‘pade’ v notranji del in jo lahko na nasprotni strani odstranite iz platišča.

Zato počakajte, da je zračnica popolnoma prazna in potem nadaljujte z odstranjevanjem gume s platišča. Na eni strani platišča jo stisnite, na drugi strani platišča (gledano na os kolesa) za z vzvodom snemite gumo. Lahko poskusite tudi samo z roko, če gre. Potem snemite celotno gumo na z ene strani.

Bodite potrpežljivi in nežni, da ne poškodujete pnevmatike ali platišča.

Odstranite staro zračnico

odstranitev gume

Ko je guma na eni strani sproščena najprej potisnite ventilček iz platišča in previdno izvlecite zračnico.

Preverite tudi gumo glede morebitnih prebojev. Včasih je mesto preboja mogoče prepoznati po mestu poškodbe zračnice.

S kakovostnim pregledom plašča lahko preprečite podobne težave v prihodnosti.

Zakrpajte staro ali vstavite novo zračnico

pravilno nameščen ventilček

Zakrpajte staro zračnico na mestu preboja s kitom za popravilo zračnic. Ob tem natančno upoštevajte navodila za uporabo kita. Po krpanju obvezno preverite morebitno puščanje tako, da potopite zračnico v vodo.

Novo  ali zakrpano zračnico namestite na platišče. Vstavite ventil v luknjo na platišču. Stoji naj pravokotno na platišče. Nato zračnico nežno potisnite v notranjost gume.

Med vstavljanjem pazite, da zračnica ni stisnjena med pnevmatiko in platiščem, saj lahko pride do predrtja. Nato samo z roko namestite gumo nazaj na platišče.

Ko je guma nameščena še enkrat preverite ali ventilček stoji pravilno. Če stoji postrani še obrnite gumo v toliko vstran, da poravnate ventilček. Previdnost med tem korakom bo pomagala preprečiti morebitne težave zaradi puščanja pri ventilčku.

Napolnite zračnico na ustrezen tlak

polnjenje kolesa

Zadnji korak pred montažo kolesa nazaj je napihovanje pnevmatike do pravilnega tlaka.

Za cestno vožnjo priporočamo tlak okoli 3 bare. Za vožnjo z gorskimi kolesi po brezpotju pa priporočamo 2,5 ali celo 2,2 bara. Za otroško kolo priporočamo tlak okoli 2,0 bara.

Večji tlak bo na asfaltu ustvarjal manj trenja zato bo vrtenje pedal lažje. Nižji tlak pa bo pomagal na neravnih poteh absorbirati udarce zato bo vožnja udobnejša.

Ko dosežete pravilen tlak v pnevmatiki dobro zaprite ventil, da preprečite uhajanje zraka.

Kolo znova pritrdite na kolo

Če montirate prednje kolo ga dobro potisnite navzgor, da se vsede na ležišče in ga dobro zategnite. Preverite ali je dobro pritrjeno.

Če montirate zadnje kolo namestite verigo in ga potisnite nazaj toliko, da je veriga ustrezno nategnjena. Nato zategnite osne matice na obeh straneh. Ponovno namestite zavore. Preverite ali je kolo v ustreznem položaju. Kolo mora biti na sredini okvirja in se prosto vrteti brez drgnjenja ob zavorne ploščice. Preizkusite še zavore, da se prepričate, da delujejo pravilno in jih po potrebi prilagodite.

Pogoste težave in rešitve

Pogosta težava je težko odstraniti pnevmatiko s kolesa. Če ne gre drugače nežno z nogami sprostite gumo iz celotnega platišča.

Druga pogosta težava je predrtje zračnice med nameščanjem. To se lahko zgodi, če niste previdni pri nameščanju pnevmatike nazaj na kolo. Da bi to preprečili čisto rahlo napihnite zračnico preden nameščate gumo, da ji date obliko in zmanjšate nevarnost predrtja.

Če kmalu po menjavi zračnice pride do ponovne težave je to lahko znak, da imate kakšen vijak ali žebljiček še vedno v pnevmatiki. Žal boste morali postopek ponoviti, a temeljito preglejte notranjost pnevmatike za tujki in jih odstranite.

Sorodne vsebine:
Otroški sedež za kolo: varno in udobno kolesarjenje za otroke
Kako izbrati pravo otroško kolo za vašega otroka
Varna otroška kolesa so vedno prave velikosti