Mestna kolesa – zakaj so odlična za vsakodnevne poti v službo in po opravkih

Kaj naredi mestna kolesa tako drugačna od športnih oz. cestnih koles, ki ste ga morda najbolj vajeni? No, glavna razlika je v tem, da je mestno električno kolo NewBike pokončno kolo. Zgrajeno je za vožnjo v pokončnem sedečem položaju. To je neučinkovit položaj, ki ne bo prenesel največje moči v ročico med gibom pedala. Poleg tega popolnoma ni aero… Kar pa pokončen položaj zagotavlja, je udobje! Krmilo pri teh kolesih je visoko in nagnjeno nazaj, zaradi česar je vožnja izjemno udobna. Na tovrstnem kolesu krmilo skoraj vlečete proti sebi, namesto da bi nanj dajali kakršno koli težo. To je veliko bolj udoben način sedenja na kolesu. In dizajn takšnega kolesa je zelo podoben prvotnem “varnostnemu kolesu”, ki so ga razvili v Združenem kraljestvu v poznem 19. stoletju. Če sedite pokonci, seveda tudi lažje vidite kaj vse se dogaja okoli vas, kar bo omogočilo večjo varnost pri kolesarjenju – predvsem v prometnih mestnih okoljih.Vožnja na ta način vam omogoča, da nosite poljubno vrsto oblačil, saj ni nič drugače kot sedeti na stolu. Zato vidite večino ljudi na Nizozemskem (državo z največ koles na prebivalca) oblečenih za cilj in ne za vožnjo. Večina NewBike koles ima tako imenovani “ženski okvir”, ki pa ni namenjen le ženskam, temveč tudi moškim, predvsem pa se priporočajo starejšim ljudem. Namreč mestna kolesa s prehodnim okvirjem omogočajo zelo enostaven vstop in izstop s kolesa, brez da bi morali visoko zamahniti z nogo, kot to počnete na takšnem kolesu, s prečko (fotografija spodaj). Ti okvirji so v redu in zagotovo jih vidite povsod naokoli, vendar jih mi najdemo še posebej nadležne, če imaš zadaj otroški sedež, ker ko zavihtiš nogo navzgor, lahko svojega otroka brcneš v glavo! Prav tako ne razumemo, zakaj temu še vedno pravimo “moška kolesa”, če pa so edina na katerem se lahko nabijemo na… mednožje. 

Ker imajo mestna kolesa večinoma prehodne okvirje, so veliko bolj udobni za uporabo, in so vedno bolj priljubljeni tako pri moških kot ženskah. To je še ena stvar, ki prispeva k temu, da lahko kolesarimo v vsakodnevnih oblačilih, in razlog zakaj boste lahko videli ženske, ki brezskrbno nosijo tudi obleke in krila. Ko že govorimo o krilih, imajo nekatera mestna kolesa na zadnjem kolesu tudi ščitnik za krila ali ščitnik za plašč, ki je precej pogost na nizozemskih mestnih kolesih. Preprečuje, da bi se dolga oblačila med vožnjo zataknila v napere oz. kolo. Pomaga tudi preprečiti, da se slučajno ne bi vašemu otroku zadaj zataknila noga. Druga stvar za zaščito vaših oblačil je tudi ščitnik verige, oziroma plastična ali kovinska prevleka čez verigo kolesa. Le-ta pomaga tudi pri zaščiti verige pred zunanjimi elementi, zaradi česar je obstojna dlje. Kolesa NewBike.si imajo tudi tako imenovano okvirno ključavnico, ki jo ima skoraj vsako kolo. Te so neverjetno priročne zaradi veliko razlogov, vendar jih zunaj Nizozemske, Danske in Japonske skoraj ni. So preprost način za zaklepanje vašega kolesa za hitre postanke, oziroma opravke v mestu. Ta ključavnica prav tako ohranja vaš ključ v notranjosti med vožnjo. To je majhna podrobnost, ki pa zagotavlja, da so ključi vašega kolesa vedno pri vas. Ko je ta ključavnica zaklenjena, se ne moremo voziti s kolesom, lahko pa se dvigne in odnese. Torej, če želite zagotoviti, da je vaše kolo še vedno tam, ko se vrnete, je za daljše postanke najbolje, da s seboj prinesete tudi dodatno, verižno ključavnico. Odlične ključavnice so na voljo v NewBike trgovini, za kakovostna mestna kolesa.

Druga značilnost, ki jo boste videli na skoraj vsakem mestnem kolesu v NewBike trgovini pa so sprednji in zadnji blatniki. To je smiselno v državi oz. mestih kjer pogosto dežuje. Blatniki se ne štejejo za “neobvezen dodatek”. NewBike kvalitetni blatniki bodo zagotovili da ostanete čim manj mokri oziroma umazani, tudi v slabšem vremenu. Vključeno je seveda tudi stojalo. Skoraj vsako kolo ima eno. Nad blatnikom boste običajno našli zadnji nosilec, oz. prtljažnik, čeprav imajo nekatera kolesa nosilec tudi spredaj. Navsezadnje so ta mestna kolesa mišljena za vsakodnevno uporabo, zato lahko zadaj namestimo torbe, spredaj pa košaro, da lahko lahkotno prenašamo presenetljivo količina stvari, brez potrebe za avto! Zadnji nosilci na NewBike kolesih so prav tako zgrajeni dovolj močni, da lahko prevažajo še eno osebo… Ta mestna kolesa so zgrajena za neovirano dolgotrajno uporabo. Na splošno so mestna kolesa izdelana tako, da jih ni treba veliko vzdrževati. Da kolo ostane v dobrem delovnem stanju, je zelo pomembno, ko je to vaš primarni oziroma reden  način prevoza. Seveda pa ima zanimiva NewBike kolesarska trgovina na voljo tudi servis, kjer vam bodo z veseljem pomagali v primeru, da pride do kakršnihkoli težav.

Resnično vam ni treba skrbeti. Še ena malenkost, zaradi katere so ta kolesa enostavna za vsakodnevno uporabo, je da imajo ta mestna kolesa že vgrajena svetila, in nenazadnje tudi zvonec.

Mestna kolesa so zasnovana za vsakodnevni prevoz, ne za šport. Res je super imeti kolesa, ki niso za šport. Kolesa, katerih primarna funkcija je biti zraven, ko ga potrebujete, nositi vaše nakupe ali vašega otroka, ljubljenčka… Brez da bi ob tem uporabili ogromno truda, in prišli na vaš cilj popolnoma znervirani in preznojeni. Res pa ni potrebna posebna oprema ali menjava oblačil. To je točka, ki je pogosto spregledana. Ker, čeprav je pomembno imeti varne ulice in kolesarsko infrastrukturo, je pomemben tudi lahek dostop na praktična kolesa, ki ne potrebujejo veliko vzdrževanja, kot je to. Ker živim v večjem mestu, vem, da ko moram kam iti, običajno vzamem kolo za najhitrejši in najbolj priročen način, da pridem tja, brez da bi obtičala v prometnem zastoju.