Optimizacija za iskalnike

Optimizacija spletnih strani je dvigovanje spletnih  strani med rezultati na določenih ključnih besedah. Optimizacija za iskalnike(ang. Search Engine Optimization) poteka na več različnih načinov, ki jih moramo za dober SEO upoštevati. V spodnjem članku vam bomo razložili kakšne prednosti ponuja optimizacija za iskalnike, kako deluje ter kako z optimiziranjem začeti.

Kako bo optimizacija za iskalnike pomagala vašemu podjetju

Glavni cilj optimizacije je, kot smo že prej omenili dvigovanje spletnih strani na določenih ključnih besedah. Ampak zakaj je to pomembno?

SEO ima velik vpliv na število ljudi, ki obišče določeno spletno stran. Statistični rezultati spletnega iskalnika Google namreč kažejo, da preko 90% vseh ljudi obiskuje spletne strani, ki se pojavijo na prvi strani Googla. Prvo uvrščena spletna stran na Googlu dobi tretjino vseh klikov na povprečni ključni besedi.

To nam pove, da število obiskovalcev na spletni strani z boljšo optimizacijo eksponentno raste. Z upoštevanjem tega lahko hitro zavedamo, da je vredno imeti dobro optimizirano spletno stran. Ne samo, da bo vašo spletno stran obiskalo več ljudi, boste se dvignili med svojimi konkurenti in jim postavili večji izziv.

Takšen primer odlične optimizacije lahko vidimo na veliko uspešnih spletnih straneh, kot POS-Plastika.si topla greda. POS-Plastika je prodajna spletna stran z izjemno optimizacijo, ki deluje onsite in offsite. Vpliv optimizacije lahko vidimo na samem uspehu spletne strani, ki se dviguje vzporedno z levelom optimizacije.

Kako deluje optimizacija za iskalnike

V prvem odstavku smo povedali, da obstaja več načinov optimizacije spletnih strani. Vsa optimizacija pa se vrti okoli istega koncepta – prepričevanje Googla, da ima vaša spletna stran najboljše možne karakteristike. Google je namreč najbolj popularen spletni iskalnik, zato se večina optimizacije vrti okoli Googlovih pravil. Drugi iskalniki imajo večinokrat podobna pravila, razen za iskalnike, ki popolnoma ignorirajo SEO.

Google namreč ni najbolj uporabljen iskalnik brez razloga, njegov sistem uvrščanja spletnih strani deluje na ocenjevanju spletnih strani po njihovi izgradnji, njihovem izgledu in njihovi vsebini. Ne samo to, ampak Google tudi upošteva koliko časa ljudje preživijo na spletnih straneh, na katere spletne strani se vračajo in na katerih so ljudje najbolj aktivni. Vse te informacije in še več Google upošteva, da na vrhu prikaže le spletne strani najvišje kakovosti.

Primer na ir paneli Panheat.si

Če kot primer pogledamo ključno besedo ir paneli bomo med najvišjimi rezultati opazili spletne strani kot Panheat.si. Panheat.si je prodajna spletna stran, ki prodaja ir panele po najvišji kvaliteti. Spletna stran ima definitivno nek načrt optimizacije, ki jim omogoča, da se uvrščajo na takšnih ključnih besedah. Ker je iskalni volumen za ir paneli visok lahko sklepamo, da je ta načrt zelo dober.

optimizacija za iskalnike

Iskanje na Googlu je osnovano na ključnih besedah, ki jih uporabnik vpiše v “search bar”. Te ključne besede so glavna spremenljivka okoli katere se dogaja optimizacija za iskalnike. To je zato, ker vsaka spletna stran želi ciljati na ključno besedo, ki jo vpišejo v Google njihove stranke. Zato se z ključno besedo tudi optimizacija začne.

Kako začeti s SEO

Izbira ključne besede na primeru Pohištvo123.si jedilne mize

Vsako optimizacijo začnemo s ključno besedo, na katero želite ciljati. Če niste prepričani, na katero ključno besedo naj ciljate ne rabite skrbeti, saj za ključne besede obstaja veliko orodij.

Orodji Keywordsheeter ter Ubersuggest sta še posebaj znani po iskanju novih ključnih besed. Keywordsheeter je spletna stran namenjena prikazovanju ključnih besed glede na lokacijo ter jezik iskanja, medtem ko nam Ubersuggest prikaže podrobne statistike o ključni besedi, ki smo jo vpisali.

Pri izbiri ključne besede moramo biti tudi pozorni na pravilen iskalni namen. Obstaja več vrst iskalnih namenov:

  • informacijski namen,
  • nakupovalni namen,
  • navigacijski namen itd.

Kadar izbiramo ključno besedo moramo paziti, da ima  ključna beseda iskalni namen, ki bo kompatibilen z našo spletno stranjo. Na primer spletna stran Pohištvo123.si jedilne mize je prodajna spletna stran oziroma spletna trgovina in zato cilja na ključne besede s nakupovalnim namenom npr. jedilne mize.

optimizacija za iskalnike

SEO pravila na spletni trgovini Bubamara.eu Gumene čizme

Kadar imamo določeno targetirano ključno besedo bomo želeli začeti s onsite SEO. Onsite SEO je optimizacija za iskalnike, ki se dogaja direktno na spletni strani, ki jo želimo dvigniti. Takšna optimizacija se izvaja tako, da sledimo osnovnim SEO pravilom.

Pri takšnih osnovnih SEO pravilih nam spet lahko pomagajo SEO orodja, tokrat Yoast vtičnik za WordPress urejevalnik. Yoast je orodje, ki je zgrajeno za gladko grajenje optimizacije na spletnih straneh. To orodje namreč omogoča jasen pregled nad osnovnimi SEO pravili, ki jih na naši spletni strani upoštevamo in kako še moramo svojo stran dopolniti.

Veliko osnovnih SEO pravil lahko vidimo na spletni strani Bubamara.eu Gumene čizme. Ta spletna trgovina je namreč zelo izkušena na onsite SEO, saj je že dolgo aktivna na spletnem marketingu. Spletna stran po ugodnih cenah prodaja gumene čizme, ter je zelo razširjena na svojem trgu.

Napredna optimizacija na SEO-Praktik.si člankih in Youtube

Osnovno optimiziranje bo delovalo le na manj zahtevnih ključnih besedah. Ključne besede imajo namreč različne težavnosti in težje kot so ključne besede, več bo potrebno narediti, da se na ključni besedi visoko uvrstite. Če boste želeli ciljati na težje ključne besede boste hitro opazili, da osnovna SEO pravila več ne delujejo. Takrat boste morali začeti z iskanjem bolj kompleksnih SEO pravil.

Tukaj vam priporočamo spletno stran SEO optimizacija spletnih strani SEO-Praktik.si, ki vsebuje ogromne količine SEO člankov namenjeni informiranju o optimizaciji spletnih strani. Ta profesionalna informacijska spletna stran vključuje tudi možnost o nakupu mentoriranja o SEO, katerega se je udeležilo veliko avtorjev znanih spletnih strani.

Ogromne količine informacij lahko pridobimo tudi iz videjo platforme Youtube, kjer veliko SEO strokovnjakov ustvarja vsebino povezano z optimizacijo spletnih strani. Eden izmed teh strokovnjakov je Niel Patel, avtor spletne strani, ki smo jo omenili prej: Ubersuggest.