Razvoj slovenskega traktorja v Mariboru

Po tem, ko se je proizvodnja traktorja preselila iz Ptuja v Maribor, se je skupaj s krčenjem zaposlenih, začela seveda krčiti tudi proizvodna linija.

Tako je namesto dveh, do popolnosti organiziranih proizvodnih linij na Ptuju, v bistvu v Mariboru obstajala samo še ena sama, na kateri so delali vsi zaposleni proizvodni delavci.

Prostor je bil tako majhen, da je ista linija obsegala tudi prostor za montažo in servis starih traktorjev in traktorjev, ki so prišli v popravilo, hkrati pa so odlagalne police in skladiščni prostori ob proizvodni liniji, bili namenjeni še vsemu ostalemu.

Proizvodna linija slovenskega traktorja je potekala v isti hali kot je potekala proizvodna linija drugih delov podjetja Karoserije, tako, da je v bistvu prostor bil vzet v najem. Kar pomeni, da je zraven ostalih stroškov, k ceni traktorja bilo treba prišteti še strošek mesečne najemnine.

logo

V istem času je podjetje v Mariboru poskušalo bolj utrditi vezi z poljskim traktorjem Farmtrac, ki so ga sicer res proizvajali na Poljskem, a so sestavni deli in celotna firma bili postavljeni od strani Indijcev, ki so na tak način (in še) prodirajo na evropski traktorski trg, ker jim pač evropska direktiva onemogoča vstop na naš trg preko normalne poti.

Evropa pač ščiti evropske proizvajalce traktorjev, indijci, ki pa so cenejši pa se znajdejo tako, da v evropi postavijo tovarno, v njo uvažajo samo “dele” traktorja, ker pa je nato traktor sestavljen v Evropi, se lahko naprej po Evropi prodaja kot evropski traktor.

Na ta način firma farmtrac (ki je takrat bila v lastni indijcev) v bistvu enostavno vstopa v evropski trg s traktorji, katerih deli so izdelani v Indiji (kjer je delovna sila in pa strošek materiala manjši), traktor pa sestavijo tukaj v Evropi.

Ti traktorji potem dobijo čisto preprosto vso licenco in vse potrebne eko certifikate, da zadostujejo normativom okolja in onesnaževanja ter se lepo prodajajo kot evropski traktorji. Govora je o teh traktorjih, kjer jim tudi v sloganu na veliko piše, da gre za evropske traktorje…. čeprav so samo sestavljani v Evropi….v bistvu pa komponentne v nekaj manj kot 50% prihajajo izven Evrope, povečini iz Indije.