Optimiziran blog | Kako se z blog objavo uvrstiti na prvo mesto

Napisali ste blog in ga objavili. Kaj pa sedaj? Ste dobili kaj bralcev? Je vaša nova blog objava na vašo stran pritegnila več obiskovalcev? Kako dejansko napisati dober blog zapis …

V tem blog opisu bomo razložili, kako se napiše blog, ki:

  • bo zanimal Googlove uporabnike,
  • pritegni večje število bralcev & doseže, da bralci vsebino preberejo v celoti,
  • se uvrsti na prvo mesto na Googlu in
  • okrepi vašo spletno stran

blog

Pišite o aktualnih oz. privlačnih temah

… in ne, ne govorimo o najnovejših tračih o Kardashianovih. Tu pa se porodi vprašanje – kaj sploh je aktualna tema? Kaj bo zanimalo moje bralce?

 

Da je tema res aktualna in bo pritegnila kar nekaj bralcev, se vprašajte naslednje:

  • Kakšen iskalni volumen imajo ključne besede (lahko jih je več), ki so neposredno povezane s to temo? 
  • Ali se tema omenja na ostalih spletnih platformah, npr. na priljubljenih socialnih omrežjih, kot so Instagram, Facebook, Linkedin, …? 
  • Ali se je na področju te teme v zadnjem času nekaj spremenilo, kar ostali še morda ne vedo oz. imam bralcem ponuditi kaj novega?


Pri tem vam bo v pomoč, da se seznanite s pojmom “search volume” oz. iskalni volumen.

 

Kaj je iskalni volumen & kako ga preveriti

Po Googlu brskamo s pomočjo iskalnih nizov. To so lahko:

 

  • besede ali besedne zveze (npr. vgradne omare)
  • vprašanja ali stavki (npr. kako napisati blog) 

Le redko boste našli iskalne nize, ki se ne pojavijo v naslovu nobene vsebine na spletu. 

Tiste iskalne nize, ki pa se pojavijo v spletnih vsebinah (npr. “optimizacija” v naslovu prispevka Kako se je spletna optimizacija spremenila v 2022), imenujemo ključne besede.

Te “ključne besede” so različno popularne. Nekatere bodo v Google vpisane milijon krat na dan, nekatere pa le 2 krat.

Iskalni volumen je številka, ki izraža kolikokrat je neka ključna beseda v Google bila vpisana v roku enega meseca.

Odlično orodje za opazovanje iskalnega volumna je Keyword Surfer.

 

Slovenski Google je majhen po obsegu; ima manj uporabnikov. To je zato, ker je nas Slovencev, roko na srce, bolj malo. 

Iz tega razloga so ključne besede, ki imajo za npr. angleški trg “nizki” iskalni volumen, za nas besede z visokim iskalnim volumnom. To je pomembno samo zato, da ne boste odpisali nekaterih ključnih besed, če se boste o ključnih besedah učili od tujih SEO mojstrov.

 

Kaj je torej za naš majhnen slovenski trg “visok” iskalni volumen? V bistvu so to številke od 800 navzgor.

Preberite še: kaj je search intent in njegova vloga pri SEO

 

Zakaj je 750 še vedno dober iskalni volumen za Magus.si | Artroza

Spletna stran Magus.si dela zelo močno na svojem blogu. To pomeni, da s svojimi objavami targetirajo na večje število ključnih besed, kot bi morda druge spletne strani.

Primer takšne ključne besede je artroza, na katero so napisali celo blog objavo. Če vaša spletna stran, tako kot Magus.si targetira na več ključnih besed, ne rabijo vse izmed teh imeti zelo visokega iskalnega volumna.

artroza - blog

Upoštevajte, da večji kot je iskalni volumen besede, več bo konkurence. Posledično se bo na prvo stran Googla težje uvrstiti. 

Tako lahko na slabem mestu na “dobri” (oz. bolj obiskani) ključni besedi pridobite manj bralcev, kakor na najboljšem mestu na “slabši” (oz. manj obiskani) ključni besedi.

 

Kar si torej zapomnite iz tega poglavja je: 

  1. iskalni volumen,
  2. razširjenost teme po raznovrstnih spletnih platformah in
  3. kako lahko vi prispevate k tej tematiki.

 

Naučite se nekaj copywriting trikov

Vemo, kaj boste rekli – copywriting je namenjen prodaji in oglaševanju – in kaj, če moj blog temu ni namenjen? 

Izkaže se, da ima copywriting v rokavu nekaj trikov, ki jih lahko uporabimo ne da bi skušali karkoli prodati. To so triki, ki bralce spodbujajo k nadaljnemu branju.

Poglejmo si nekaj najosnovnejših, ki jih lahko pričnete uporabljati že zdaj:

  • White Space oz. “prazen prostor” 

    Uporaba praznega prostora temelji na človekovi potrebi po tem, da ima krajši premor med vsebino. Hkrati tudi vsebina izgleda krajša, manj zahtevnejša in s tem privlačnejša.

    Kolikokrat ste se dejansko lotili branja vsebine, če je to bila ena stran teksta, brez odstavkov?

    Ne gre pa se samo za odstavke – dejansko morate uporabiti prazen prostor – torej narediti večji razmik med odstavki.

  • Reach Media in grafične motnje 

    Ta trik deluje po podobnem principu kakor uporaba praznega prostora. Kar ljudi najbolj “prestraši” in odvrne od branja, je (ironično) besedilo.

    Kaj jih torej privlači? To so t. i. grafične motnje. Ne govorimo samo o slikah, ampak tudi:
    – razpredelnicah,
    – grafih,
    – posnetkih,
    – GIF-ijih,
    – obrazcih, …

    In kako pogosto jih uporabiti? Ideal bi bil, če se druga grafična motnja pojavi takoj, ko bralec odskrola mimo prve, in tretja takoj po drugi, itd. Na ekranu bi tako neprestano morala biti ena grafična motnja.

 

Pravilna uporaba grafičnih motenj na Prvafina.si – Odkup nezapadlih terjatev 

Da boste lažje razumeli to “pravilo” uporabe grafičnih motenj, smo poiskali primer na spletni strani Prvafina.si, v prispevku Odkup nezapadlih terjatev. Na spodnji sliki poglejte, kako se konča ena grafična motnja in hkrati prične druga.

To velja za celotno vsebino, ki si jo lahko sami pogledate na povezavi.

odkup nezapadlih terjatev - blog

 

  • Bucket Brigades 

    Oboje spada pod vsebinske copywriting trike – ne gre za “vizualno” manipulacijo.
    Bucket Brigades so vrinjeni stavki, ki bralcu spet ponudijo nek odmor med vsebino. Uporablja jih večina pisateljev bloga. zato jih lahko najdete skoraj povsod po spletu.

    Iščite stavke kot so:
    – A to še ni vse …
    – Še več!
    – Ampak pozor dragi bralci…
    – Pazite zdaj to …
    – Morda vas zanima …

    V bistvu ti stavki vsebino poenostavijo, obenem pa so v pomoč pri navezovanju stika z bralcem.

  • Loops (ang. zanke) 

    So povezave v vsebini, ki bralca spodbudijo k brskanju po blogu. Pisatelj ustvari loop, če se v predzadnjem poglavju naveže na vsebino iz npr. drugega poglavja.

    Na “zanko” lahko nakazujejo stavki, kot so:
    – Če še vam to ni popolnoma jasno, se vrnite na …
    – Več o tem bomo podrobneje razložili v 6. poglavju.

Napišite zasnovo bloga

Čisto zares, 2000 besed dolgo blog objavo, za katero ste lahko porabili tudi 3 ure, lahko popolnoma zavozite, če si prvih 15 minut časa niste vzeli za grajenje zasnove.
Preden se vprašate kako napisati blog, se raje vprašajte, kako napisati zasnovo bloga.

Na hitro izluščimo tri glavne točke:

  • izbira ustrezne ključne besede (z visokim iskalnim volumnom, in čim manj konkurence),
  • tvorjenje naslova po principu ključna beseda + benefit, ki jo ima bralec od vsebine
  • načrtovanje poglavij, ki naj štejejo od 100 do 300 besed
  • uporaba ključne besede v glavnem (H1) naslovu in v podnaslovih (H2 in H3)
  • spoznavanje s pravilami pisanja bloga, ter znanje pravilne optimizacije

Izpostavili bi navajanje koristi v naslovih (lahko tudi v podnaslovih), ki jo bo obiskovalec imel, če prebere vsebino. Naslove lahko pišete po principu:

               Kako (narediti nekaj) in s tem (doseči nekaj)

… pri čemer je v delu “narediti nekaj” uporabljena ključna beseda, v delu “doseči nekaj” pa benefit.

 

Kako zasnova bloga vidno izboljša kakovost vaše vsebine | Ebonitete.si – Bonitetne ocene

Spletna stran Ebonitete.si zelo očitno pisanje svojih blog objav prične z grajenjem zasnove. Kako to vidimo?

  • vsebina je razumljiva in jedrnata,
  • poglavja se v celoti nanašajo na naslov in
  • primerna uporaba ključne besede (ki je povezana s sledenjem rdeči niti)

Poglejte si njihov prispevek na Bonitetne ocene.

bonitetne ocene - blog

Najpomembnejši so naslov, uvod & zaključek 

Zakaj so ravno ti trije najpomembnejši?

Naslov je tisti, ki še ne privabi bralcev, ampak klike. Bolj kot je naslov zanimiv, več ljudi bo kliknilo na vaš prispevek – in vaš prispevek bo imel več potencialnih bralcev.

Uvod je tisti, ki bralcu da idejo o tem, kako bo nadaljevanje izgledalo. Bralec si svoje mnenje o vsebini lahko ustvari že v 10 sekundah. To je približno dolžina dveh stavkov – že razumete zakaj uvod ne sme biti predolg?

Zaključek ima pomembno vlogo pri nadaljnem vedenju vaših bralcev. So bili zadovoljeni z vašo vsebino in bodo po vaši spletni strani brskali dalje, ali bodo vašo spletno stran zapustili v iskanju drugih virov?

kako napisati blog

Recimo, da smo o naslovu v prejšnjem poglavju povedali že dovolj, tu pa se bomo osredotočili na pisanje uvoda in zaključka.

Dober uvod upošteva tri stvari:

  • je kratek (da lahko bralec hitro pride do bistva),
  • v njem je uporabljena ključna beseda (kot potrdilo o čem bo vsebina govorila) in
  • vključuje t. i. hook

Hook je vsebinski trik, ki bralca nemudoma pripravi do nadaljnjega branja. To navadno naredi tako, da:

  • v bralcu vzbudi pozitivno oz. negativno čustvo (npr. veselje ali jezo),
  • v bralcu vzbudi interes,
  • bralca pripravi do strinjanja oz. nestrinjanja

Dober hook ne rabi biti sestavljen iz besed. Zadostno zanimanje lahko vzbudita tudi podrobna slika, na kateri bralce vprašate naj nekaj poiščejo. 

 

Za dober zaključek je potrebna samo ena stvar, izvedena dobro – to je CTA (Call To Action). To je preprost stavek, ki bralca pozove k ukrepanju. To lahko naredite na več načinov:

  • ponudite povezave na sorodne vsebine (iz vaše spletne strani),
  • priložite posnetek, ki si ga bralec lahko ogleda,
  • predlagate, da vam bralec prične slediti na socialnih omrežjih, …

 

Sugestivni zaključek na spletni strani Paintball-Ljubljana.si – Praznovanje rojstnega dne

Spletna stran Paintball-Ljubljana.si v prispevku za praznovanje rojstnega dne ni zgradila očitnega CTA, kar pa še ne pomeni, da je ta kaj manj učinkovit.

Če pogledamo sliko spodaj, vidim, da so dodali tako povezave za nakup, kot povezave za socialna omrežja. 

praznovanje rojstnega dne - blog

 

Ustvarite backlinke, dodajte povezave & optimizirajte blog vsebino

Zadnji “must do” za pisanje bloga je dobra optimizacija. V prejšnjih poglavjih smo se že dotaknili teme optimizacije, ko smo govorili o uporabi ključne besede, iskalnem volumnu, copywriting trikih itd.

Če se sprašujete kako napisati blog, ki se bo uvrstil na Googlu – je naš zadnji odgovor optimizacija vsebine.

Kaj že veste o SEO-tu oz. spletni optimizaciji? Če se vaš blog zaenkrat ne uvršča na prvo stran, še ne veste dovolj. Na srečo imamo nekaj rešitev, ki ne zahtevajo podrobnega učenja optimizacije:

  • grajenje backlinkov To je grajenje povezav na blog zapis, ki si ga želite videti na prvem mestu. Primer backlinkov lahko najdete tudi v tem prispevku. Primer je povezava “Kako napisati zasnovo bloga”  (čeprav sicer to ni zahtevano od Googla, je lažje za bralce).
    Da bo vaša blog objava imela boljšo uvrstitev torej preprosto napišete še eno blog objavo, in vanjo dodate povezavo.
  • dodajanje povezav 

    Dodajanje povezav je na nek način nenamerno grajenje backlinkov. Te povezave so lahko YouTube posnetki, članki iz drugih spletnih strani, definicije, ipd. 

O optimizaciji za blog se osnov lahko naučite tudi s spodnjim posnetkom, s tem pa smo zaključili ta prispevek:

Preberite še: Optimizacija za iskalnike